Ben şahsım olarak bildiğim bileli mezheplere, tarikat ve cemaatlere karşı oldum. Sebeplerini sizlere bilimsel olarak anlatacağım. Tarikat ve cemaatler, amaçları öyle olmasa bile, İslam dinini parçalamış ve inananlar arasında ayrışmalara neden olmuştur. Cemaat ve tarikatlar, mezhepçilik ile İslam’ın özünden ayrılmış ve kendilerine göre bambaşka bir din vücuda getirmişlerdir. Mesela Vahabilik bunlardan birisidir. Vahabilik, İngiliz bir casusun kurduğu uyduruk bir mezheptir. Ben sizlere gerçekleri anlatayım kararı sizler verin.
Siyasi Mezhepler
Siyasi Mezhepler; Şia (Şiilik), Sünnilik (Fakihler) ve Hariciler’dir.
Şia: Sebebiye, Gurabiye, Zeydilik, İmamilik, Hâkimiler ve Dürziler, Nusayriler
Zahiri Mezhebini; Davut el-Isbehani, İbn-u Hazm, İbn-u Teymiye, İmam Zeyd Bin Ali, İmam Cafer Es-Sadık
Siyasi Mezheplerin İhtilaf Noktaları
Siyasi mezheplerin ihtilaf noktaları dört tanedir. 1. Aynı anda iki halifenin bulunması caiz midir, yoksa hilafetin mutlaka tek kişide mi olması gerekmektedir? 2. Halifenin Kureyşli olup olmayacağı 3. Halifenin hiçbir günah işlememiş olması mı, yoksa günahkâr da halife olabilir mi? 4. Halife, Kureyş’in sadece bir boyundan mı olmalıdır, yoksa diğer boylardan da halife olabilir mi?
Siyasi Mezhepler
Siyasi mezhepler; Şia (Şiilik), Sünnilik (Fakihler) ve Hariciler olarak gruplara ayrılır.
Şia (Şiilik): Şia’nın ortaya çıkışı, 3. Halife Hz. Osman (r.a) döneminin sonuna, gelişmesi ve yayılması da Hz. Ali (r.a) dönemine rastlar. İslami kaynaklara göre, Hz. Ali (r.a)’nin Şia’nın gelişmesinde bizzat katkısı olmamış, bunu sağlayan onun sahip olduğu meziyetler olmuştur. Onun vefatıyla, Şia (Şii) düşüncesi birkaç kola ayrıldı. Bu kolların bazıları aşırı iken bazıları daha ılımlı idi. Ancak Şiilik, her iki görüntüsüyle de, Hz. Peygamber’in ehl-i beytine karşı aşırı bir taassup içerisinde olmakla tanındı. Emevi dönemi, Hz. Ali (r.a.)’yi takdir konusunda aşırıya gitmeye teşvik ediyordu. Çünkü Muaviye, kendi döneminde, oğlu Yezid ve ondan sonra Ömer b. Abdülaziz’e kadar varan dönem boyunca devam eden kötü bir çığır açmıştı. Bu çığır, İmamü’l-Hüda Hz. Ali’nin (r.a.) hutbe bitiminde lanetlenmesiydi. Diğer sahabiler bunu nefretle karşılayıp, Muaviye ve valilerini bundan vazgeçirmeye çalışmışlardı. Öyle ki peygamberimizin zevcesi Ümm-ü Seleme (r.a.) Muaviye’ye caydırıcı bir mektup bile yazmıştı. Mektubunda şöyle diyordu: “Siz, kendi minberlerinizden Allah ve Resulüne lanet okuyorsunuz. Çünkü siz Ali b. Ebu Talib (r.a.) ve onu sevenlerini lanetliyorsunuz. Ben Hz. Peygamber’in (s.a.v)’in onu sevdiğine şahidim. Bunu ötesinde, Yezid döneminde Hz. Ali’nin oğlu Hz. Hüseyin (r.a.) öldürüldü. Hz. Hüseyin (r.a.) ve kardeşi Hz. Hasan (r.a.) hadiste belirtildiğine göre cennet gençlerinin efendileriydiler. Bu yetmezmiş gibi Hz. Hüseyin (r.a.) ve Hasan’ın (r.a.) kızları, Yezid b. Muaviye tarafından cariye olarak alındı. Oysa onlar, Hz. Peygamberin (s.a.v.)’in kızının, o tertemiz peygamber soyunun kızları idiler.
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
SERHAT AYAS
İslam’da Mezhepler
Ben şahsım olarak bildiğim bileli mezheplere, tarikat ve cemaatlere karşı oldum. Sebeplerini sizlere bilimsel olarak anlatacağım. Tarikat ve cemaatler, amaçları öyle olmasa bile, İslam dinini parçalamış ve inananlar arasında ayrışmalara neden olmuştur. Cemaat ve tarikatlar, mezhepçilik ile İslam’ın özünden ayrılmış ve kendilerine göre bambaşka bir din vücuda getirmişlerdir. Mesela Vahabilik bunlardan birisidir. Vahabilik, İngiliz bir casusun kurduğu uyduruk bir mezheptir. Ben sizlere gerçekleri anlatayım kararı sizler verin.
Siyasi Mezhepler
Siyasi Mezhepler; Şia (Şiilik), Sünnilik (Fakihler) ve Hariciler’dir.
Şia: Sebebiye, Gurabiye, Zeydilik, İmamilik, Hâkimiler ve Dürziler, Nusayriler
Hariciler: Ezarika, Necedat, Sufriye, Acaride, İbadiye
İtikadi Mezhepler
İtikadi Mezhepler; Cebriye, Kaderiye, Mürcie, Mutezile, Eşariler, Maturidiler, Selefiler
Fıkhi Mezhepler
Fıkhi Mezhepler; Hanifi, Maliki, Şafii, Hanbeli
Yeni Mezhepler
Yeni Mezhepler; Vahabilik, Bahailik, Kadyanilik
Zahiri Mezhebi
Zahiri Mezhebini; Davut el-Isbehani, İbn-u Hazm, İbn-u Teymiye, İmam Zeyd Bin Ali, İmam Cafer Es-Sadık
Siyasi Mezheplerin İhtilaf Noktaları
Siyasi mezheplerin ihtilaf noktaları dört tanedir. 1. Aynı anda iki halifenin bulunması caiz midir, yoksa hilafetin mutlaka tek kişide mi olması gerekmektedir? 2. Halifenin Kureyşli olup olmayacağı 3. Halifenin hiçbir günah işlememiş olması mı, yoksa günahkâr da halife olabilir mi? 4. Halife, Kureyş’in sadece bir boyundan mı olmalıdır, yoksa diğer boylardan da halife olabilir mi?
Siyasi Mezhepler
Siyasi mezhepler; Şia (Şiilik), Sünnilik (Fakihler) ve Hariciler olarak gruplara ayrılır.
Şia (Şiilik): Şia’nın ortaya çıkışı, 3. Halife Hz. Osman (r.a) döneminin sonuna, gelişmesi ve yayılması da Hz. Ali (r.a) dönemine rastlar. İslami kaynaklara göre, Hz. Ali (r.a)’nin Şia’nın gelişmesinde bizzat katkısı olmamış, bunu sağlayan onun sahip olduğu meziyetler olmuştur. Onun vefatıyla, Şia (Şii) düşüncesi birkaç kola ayrıldı. Bu kolların bazıları aşırı iken bazıları daha ılımlı idi. Ancak Şiilik, her iki görüntüsüyle de, Hz. Peygamber’in ehl-i beytine karşı aşırı bir taassup içerisinde olmakla tanındı. Emevi dönemi, Hz. Ali (r.a.)’yi takdir konusunda aşırıya gitmeye teşvik ediyordu. Çünkü Muaviye, kendi döneminde, oğlu Yezid ve ondan sonra Ömer b. Abdülaziz’e kadar varan dönem boyunca devam eden kötü bir çığır açmıştı. Bu çığır, İmamü’l-Hüda Hz. Ali’nin (r.a.) hutbe bitiminde lanetlenmesiydi. Diğer sahabiler bunu nefretle karşılayıp, Muaviye ve valilerini bundan vazgeçirmeye çalışmışlardı. Öyle ki peygamberimizin zevcesi Ümm-ü Seleme (r.a.) Muaviye’ye caydırıcı bir mektup bile yazmıştı. Mektubunda şöyle diyordu: “Siz, kendi minberlerinizden Allah ve Resulüne lanet okuyorsunuz. Çünkü siz Ali b. Ebu Talib (r.a.) ve onu sevenlerini lanetliyorsunuz. Ben Hz. Peygamber’in (s.a.v)’in onu sevdiğine şahidim. Bunu ötesinde, Yezid döneminde Hz. Ali’nin oğlu Hz. Hüseyin (r.a.) öldürüldü. Hz. Hüseyin (r.a.) ve kardeşi Hz. Hasan (r.a.) hadiste belirtildiğine göre cennet gençlerinin efendileriydiler. Bu yetmezmiş gibi Hz. Hüseyin (r.a.) ve Hasan’ın (r.a.) kızları, Yezid b. Muaviye tarafından cariye olarak alındı. Oysa onlar, Hz. Peygamberin (s.a.v.)’in kızının, o tertemiz peygamber soyunun kızları idiler.